AbsolutMe

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Fi - 1 januari 2013 17:02

Då har vi firat in det nya året.. Det gjorde jag med Baby här ute på landet.

Inte ett fyrverkeri så långt ögat kunde nå, allt var bara mörkt och tyst!
Tolvslaget kom smygandes och jag är glad att jag fick fira ett nytt med Baby!


Så, ska man hänga på allt snack om nyårslöften som man antingen spräcker
på en gång eller lyckas hålla hela året för att påminna sig själv om det en vecka

före och en vecka efter nyårsafton?  Hmmm.. jag har ett löfte till mig själv..

Som jag säkert kommer på jobba på hela året..   


 

Nyårssminkningen, den blev sådär.. men jag måste köpa en primer så
ögonskuggorna fastnar och visar sig mer...


 

Är himla trött idag, mer än vanligt..lixom slut i kroppen..

man har väl vänt lite på dygnet och haft mycket att tänka på under jul och nyår..

Funderar på att testa D-vitamin som kosttillskott som sägs hjälpa vid depression

och även mot en hel rad andra saker, får kolla och fråga lite på apoteket eller
en hälsokost affär..man känner tydligt av vintermörkret nu..
Sitter och läser lite på olika sidor,

hur man kan få i sig förutom solen och kosttillskott så finns D-vitamin  bl.a

  • Fisk, speciellt fet fisk som lax, sill och makrill.
  • Mini-, lätt- och mellanmjölk, eftersom de alltid berikas med D-vitamin.
  • Ofta berikas också osötad lättfil och lättyoghurt.
  • Margarin, eftersom de alltid berikas med D-vitamin.
  • Ägg och kött innehåller också en del D-vitamin.

"

 


God fortsättning allihopa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards