AbsolutMe

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Sömnparalys, Blomster och Sushi

Av Fi - 11 april 2013 13:14

Vilka mardrömmar jag haft de senaste nätterna, Älsklingen väcker oftast mig eftersom

jag piper, gnyr och slår runt i sängen, och det sjuka är att jag är medveten om att

jag drömmer, och att han ligger bredvid mig och att jag bara väntar på att bli väckt,

ofta så känner jag honom fysiskt och hör hur han vaknar och att han är på väg att väcka mig...

ni som någongång haft sömnparalys vet vad jag menar, den här känslan, att ha hemska drömmar

som tar på en fysiskt, skräcken, paniken...owwww..sömnparalys har jag haft många gånger

och de flesta människor har upplevt det någongång i livet, jag funderade mycket på

vad det var som hände och vad som orsakade dessa symptom eller händelser när jag sov

så jag tog upp det med min dåvarande fysioterapeft men hon visste inte sen gogglade jag

och hittade begreppet sömnparalys och då föll allt på plats, det är så himla äckligt....


Från Wikipedia

Vid sömnparalys stängs muskelkontrollen av för tidigt eller slås på för sent

så att man inte kan röra  sig trots att man är vaken. Om man inte vet vad

som har hänt får man lätt panik när tillståndet uppkommer,

men det är inte farligt och går över av sig självt efter ett tag.


Ett förlamande tillstånd som kan uppkomma när man håller på att somna eller vakna.

 Under REM-sömnen stänger hjärnan av de flesta av kroppens viljestyrda muskler

för att man inte ska röra sig när man drömmer.


När man sedan drömmer att man till exempel springer känns det helt verkligt

trots att man i verkligheten inte vevar med benen i sängen.

Det enda undantaget är ögonen, som i verkligheten rör sig som i drömmen.


  Detta är Tisdagens inlägg...glömde publicera ��  


 

Hmm no...no you guys this really tasted like creamy strawberry icecream..som var iden men smake var alldeles

föööör påträngande.. men nu har jag testat iallafall...och jag vet med säkerthet att jag inte behöver testa de

andra smakerna..då var det problemet ut världen.. jag hatar.. verkligen hatar kolsyra ändåså..



 

Åhh vi åt Sushi för första gången på ett halvår, åh guuuu så gott det var, helt underbart, sen handlades det

lite sminkborttagare, schampoo och såna där hygienartiklar sen var jag in på apoteket och fick ut ett annat

märkt av min medicin, och jag tycker verkligen inte att de fungerar lite bra.. nej det är väldigt konstigt..


 


Smycken hos Blåklinten ��


 

En sån här strut kostade 59 kronor på Blåklintens blomsteraffär, hm att göra själv? hm 10-20 kr skulle jag tro
Om man nu inte redan har det mesta hemma...papper, tårtpapper (som förresten är toppen att slå in presenter

med, dekorera kort osv) lite snöre, baka kola sen sånt där plast ark.. vad heter den? Åhh Cellofan? nee kan inte stämma...suck...orkar inte googla nu, då låser sig käre bloggen...iallafall väldigt enkelt och trevligt


��


Måste bara medans jag kommer ihåg att tipsa om en rolig app, jag sitter ofta på google play och försöker hitta

bra appar för denna lur är såå tråkig och nu hittade jag en som heter DagensApp, perfekt för mig!!! varje dag får

man under 24 timmar testa på olika betalappar GRATIS! Hur bra som helst, då vet man ju exakt om de är något

att ha och så får man tips om appar man inte visste fanns.. yey...sen vill man ju inte testa precis alla, men ändå


Nej nu ska vi åka till Smedjebacken och handla lite och göra ärenden! När jag kommer hem ska jag packa

för imorgon ska vi till VÄSTERÅS!! Jippi!! bye bye

 
 
Iris

Iris

12 april 2013 13:42

Hej gumman! Oh, det är så vidrigt med sömnparalys, nu var det turligt nog ett bra tag sedan jag hade det. Sedan jag läst på vad det är så tycker jag att paniken blir mildare för jag blir medveten om att: Jaha.. nu är det därför jag inte kan röra mig.

Hoppas ni får det bra i Västerås :) Ohh.. jag vill med gå på bio och se Ironman!
Vi får tajma in att ses någon gång i stan, vi åker in flera ggr i veckan. Crille har ju t ex de flesta jobb där och så vet du hur mycket vi gillar att åka bil, här finns inga fina rundor. Våra är i stan.. :)

Kram <3

http://mrsoctober.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fi - 26 april 2013 21:29

  Detta blir en liten blanding med bilder av de senaste dagarna eftersom jag inte hunnit blogga,    Idag är det äntligen Fredag och vi har just grillat (PREMIÄRGRILLNING) då vi har besök av Älsklingens syster och hennes sambo för att fira sv...

Av Fi - 22 april 2013 20:11

Dirty mirror photo!! Idag är jag tydligen en sur hagga!      ◕‿◕ ddn ɥɔo ɹǝu              ...

Av Fi - 22 april 2013 19:04

Uppe tidigt idag och följde med svärmor in till läkaren och passade på att gå in på Apoteket för att hämta medicin och skrev och lade på ett snailmail..     Oh denna läkare skulle jag också vilja träffa!! Mr Pitt!! ◕‿◕   ...

Av Fi - 19 april 2013 13:22

Farewell to OpieJag bara älskar denna låt.. jag upptäckte den först när jag kikade på detta klipp för er som inte tittar på Sons Of Anrachy så dör Opie (Ryan hurst) efter många säsonger och 5 år tillsammans, och han var ledsen och skulle raka av ...

Av Fi - 16 april 2013 21:04

 Halva veckan har redan gått och tiden hos Mamma flög bara förbi, konstigt att vi faktist var där i hela 6 dagar, Imorse gick jag ju upp tidigt för att ringa soc och vi pratade i hela 35 minuter! Att hon verkligen tog sig tid för mig kändes jätte...

Ovido - Quiz & Flashcards