AbsolutMe

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Fi - 16 april 2013 21:04

 Halva veckan har redan gått och tiden hos Mamma flög bara förbi, konstigt att

vi faktist var där i hela 6 dagar, Imorse gick jag ju upp tidigt för att ringa soc och

vi pratade i hela 35 minuter! Att hon verkligen tog sig tid för mig kändes jättebra och

allt gick såå mycket bättre än vad jag kunde tänka mig, vi gjorde upp en liten, liten plan

så allt löste sig   , skönt att vara uppe tidigt så vi käkade frukost, tog upp lite lövhögar och

grenar från baksidan, sen har något kastat in(tappat ner?) massa grejer så fick ta reda på det.

☆ ☆ 

Jag traskade upp till centrum precis innan vi blev hämtade för jag skulle ju hämta mina sömnisar

MEN jag tog fel på datum och fick inte hämta, suck vad besviken jag blev.. men men.. sen åkte

vi till Mediamarkt och köpte ljuskablar och en Y adapter så vi kan ha varsina hörlurar som går ihop

till datorn, så vi kan kolla samtidigt i varsinna lurar..sen köpte vi glass på vägen hem...
Polisen stod på 66:an men de stannade oss inte, svärmor var himla nervös för vi hade nada sommardäck
på Forden, och de skulle väl på häromdagen, MEN det är faktist Snö här i Dalarna.. så få kan man

ju inte få böter.. alla säger olika så det är svårt det där.. aja vi slapp bli stannade iallafall..

☆ ☆ 

När vi kom hem så märkte jag att solen sken underbart här, i Västerås var det himla kallt grått och

tråkigt väder, jag satte mig i solen med tidningar och kaffe och satt där i 3 timmar, blev rejält varm

och blev lite, liiiite röd av solen.. wonderful! Det ska bli likadant väder imorgon. *håller tummarna*

Kändes jättekonstigt att sitta och "sola" och känna de brännande solstrålarna och se snöhögar i

ögonvrån, men nu märker man att det smälter fort och går undan.. 

 

Hm.. jag hittade en gammal bild på mig häromdagen som en gammal bekant postat för ett år sen

och det knöt sig verkligen i magen, dels för minnen kom tillbaka till den jobbiga tiden, jag hade

ett sjukhusarmband runt handleden eftersom jag var väldigt sjuk, och just blivit utskriven
hela bilden bara skrek negativa saker och 
gjorde mig illa tillmods. jag skrattar på bilden och

döljer mitt osminkade ansikte men vilken mask man kan ha.. nej nu hoppar vi vidare...

 

 


   Detta lypsyl blev jag helt förälskad i, Swedish Beezvax, luktar söt honung, ger en lätt rosa skimmer och

glans, och torkar inte ut som Lypsyl brukar göra.. Paraffinet gillar jag inte alls annars, men denna

var verkligen toppen, enkelt att applicera och inte alls sådär jobbigt kladdig.. den smakade t.o.m gott..

Testade McFlurry RockyRoad den var helt okej fast jag hade velat haft OREO men det

fanns inte, marsmallowsen var lite creepy och få i munnen rätt sådär, konsistensen

sen var det en smak i som jag inte gillade, typ mörk chokladnöt.. jättekonstigt..


 

Drinking Green tea, like a baws   


 
Kajsa lilla ville vara med när jag sminkade mig imorse, han hoppas upp och lägger sig på allting,

det bästa är när hon kommer och lägger sig PÅ tidningen när man läser.. klappar man henne inte

reser hon sig, stryker sig och BOOM kastar sig omkull igen.. sööötnöten!! HUG MEE!!


 

Take Care!!! 





Av Fi - 16 april 2013 19:54

Mina favoritappar..

Android.. Motorola MB525 App app app app!

 

 


RunKeeper: App som sparar tiden du går/löper, kaloriförbrukning, spar slingor, framsteg osv.


Photogrid: Fotoapp, där jag gör mina standard collage, enklaste appen


CandyCrush: Off course Behöver jag säga mer? Otroligt beroendeframkallande och roligt!

 

BingoBlitz: Facebookspel, älskar BingoBlitz, bästa bingo appen jag kommit över


Geocaching: skattjakt nmed hjälp av karta och gps för att hitta cachar (gömda behållare)

Superkul! Ska verkligen bli kul att komma gång nu när vädret tillåter.. finns gömda över hela världen


DagensApp: Skrev om det häromdagen, man får under 24 timmar testa på olika betalappar.

 Gratis, kan inte bli bätttre! har hunnit testa runt olika appar, man vill ju inte ha alla precis.

 

Quizkampen: Jätteroligt frågesportspel.. SofieHelen heter jag där, adda mig.

Finns via Facebook också..det går ju att koppla de flesta appar till fejjan nu för tiden..


Ruzzle: Ordspel där man ska länka ihop ord på tid och slå andra eller träna upp sig själv.


Linecamera:  välja mellan jättemånga effekter, stickers, ramar, text och smådetaljer på dina bilder.

Gillas skarpt! det enda negativa är att att ibland blir upplösningen jättedålig när man redigerat.


SoundHound: Hört en låt men vet du inte vad den heter? Snabb musiksökning och på så lite som

fyra sekunder - och även fungerar om du sjunger eller nynnar! Great...

 

Är inne på Youtube rätt mycket också, kollar ofta på klipp och så medans jag

surfar och skriver, följer en del vloggar också, Sen kollar jag på Ellen till exempel..

 

   

Pinterest: Jag har inte kommit igång med denna än men jag gillar konceptet.

Några av dina miljoner favoritsaker.. som en enda stor anslagstavla där man kan

"pina" fast saker, inlägg bilder sidor..osv osv.. "Pinterest is a tool to find your inspiration

and share it with others. Use it to collect things you love, organize and plan important projects,

and more" skriver de på deras hemsida..

 

Har ni något förslag på en bra app? Tipsa gärna!!

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards