AbsolutMe

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Fi - 19 mars 2013 17:08

längtar efter sommaren, sand och gräs mellan tårna, mysa på en filt i solen.. eller skuggan ;)

jag längtar efter den där brännande första solbrännan, hur solglasögonen trycker

mot mina tinningar och funderingen på om jag äntligen kommer klara av att klä

mig i bikini detta år, det är bra och lagomt med tid kvar... jag borde ju kunna

lyckas.. hm?? känslan av en sval sommarkväll med en cider i handen och en filt

om sig liggandes i hans knä och bara prata om allt mellan himmel och jord...

Jag kan nästan känna känslan..ordentligt.lukten...smaken av jordgubbar.

Jag som har väldigt svårt med ångest ibland har också svårt för när saker tar

slut, så ofta på nätterna vill jag bara att tiden ska stanna, man vill bara stanna

kvar i känslan eller händelsen för evigt.. och visst är det så.. tiden bara flyger

förbi vissa stunder, medans man väntar i en evighet på att en del saker ska komma. Lånad bild nedan

 

Snälla sommar kom snart.. jag längtar efter dig...eller vi kan ju börja med våren då..
Denna vinter har t.ex varit väldigt tuff för måendet men samtidigt har jag inte varit så

medveten som nu, jag tänker och ligger lixom lite steget före och det är en underbar

känsla att kunna sätta ord och känslor på saker och ting som sker.. Denna sommar kommer

nog bli en av de bästa på länge, men nu får jag inte go crazy och tokplanera och förvänta

mig en massa för då kan det bli tvärtom att jag blir besviken och ledsen om inte tillräckligt

blir av och så vidare...ni kanske förstår vart jag vill komma.. förväntansångest...typ..ja...

    

 
    
Igår var det en sån natt då jag inte vill lägga mig.. för då  är jag som mest pigg och mår väldigt

bra.. varför lägga sig och sova när jag är på topp, för att vakna med smärta och vara dööööötrött

och ta halva dagen med att vakna till.. ja jag får mera smärta när jag sover.. kanske skulle ta ett

morgonpass så jag vaknar till lite...värma upp ordentligt och lederna så smärtan inte blir alltför

närvarande.. jag är väldigt stel också på mornarna.. en varm dusch innan träning och en kall efter ?

   Jag somnade inte förrän 04 och sedan vaknade jag vid 09.. helt sjuk det där med tiderna.

 

Hittade bilderna till min allra första blogg från 2006..Awww memories...

Pysslade lite igår och fastnade lite på origami eftersom vi kollade på PrisonBreak

började vi prata om hur man viker en svan eftersom det är en sån som Scolfield alltid

lämnar efter sig till sina nära, och Älsklingen frågade om jag kunde vika en skjorta, så

jag lärde mig det sen surfade jag vidare och vek hjärtan och sen gjorde jag några små boxar.

Nu är det mat och vi ska äta stekt korv och spenat, andra gången i mitt liv som jag äter spenat.
Hm inget stort fan av det men det är ju nyttigt så..

  Have A Nice Day



Ovido - Quiz & Flashcards