AbsolutMe

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Fi - 22 mars 2013 19:33

Jag är väldigt förvånad att de blev så himla bra, första gången och allt, speciellt

maräng kan vara knepigt att få till bra, och sen ska det blandas ner malen mandel

och florsocker i äggvitan, sen gjorde jag en smörkräm som jag smaksatte med hallon

till de rosa och sen choklade blev smaksatta med nutella och kakao.. Himla mumsigt!


De små gick åt först, för de är verkligen mäktiga och söta! Så himla kul att lyckades med

dessa, då det blir perfekt till kalas och att ta med sig i en fin liten ask och i sommar

blir det extra fint om man gör dem i lite pastellfärger.. eller varför inte gult nu till påsk?
De är faktist liite för söta för min smak och jag är mer av en chokladmänniska men men

en eller två slinker ner och nu sitter jag här i sockerchock.. kanske mest känner så efter all

provsmakning och så... det blir inget kaffe för mig idag.. Nu ska jag kika på Glee sedan mysa!!


 


 



Ha en härlig Fredag!!

Av Fi - 22 mars 2013 11:58

Macroooons, Ludvika and then Weekend....äntligen Fredag och helg,

denna vecka har dock gått fort ändå.. Men det är alltid lika skönt...

På  Lördag eller idag...ska vi försöka ge oss på att göra Macroner för första

gången.. har kollat på Leilas sida där hon visar hur man gör, verkar rätt svårt att få

dom sådär sega och goda.. Mmm... blir nog vanilj, citron och hallon..så tre olika smakor

och färger.. Dom är så goda och inte härliga att se på om annat.. så nu ska jag gå igenom

receptet en sista gång och kolla så vi har allt, eftersom vi ska in till Ludvika snart..vi ska

vara där vid 13 så passar vi på att handla då också.. Jahapp dags att ta en åksjuketablett!

Oh jag skar upp mitt finger igår, höll på med den gamla mobilen med trasig display och

råkade dra över det sylvassa skärvorna.. oh oh oh.. nu får den flytta ner i min låda..  

 

  

Av Fi - 22 mars 2013 01:19

Just krypt ner och tänkte bara kasta in en liten mobilblogg innan Jag somnar..vi tittar på Hitch med Will Smith och en av mina favvo skådisar, han spelar också i King of Queens men Jag kommer inte på hans namn nu! HJÄRNSLÄPP OHH... så vad ska ni andra göra i helgen? Dröm sött!

Ovido - Quiz & Flashcards