AbsolutMe

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Lyckade Macrons

Av Fi - 22 mars 2013 19:33

Jag är väldigt förvånad att de blev så himla bra, första gången och allt, speciellt

maräng kan vara knepigt att få till bra, och sen ska det blandas ner malen mandel

och florsocker i äggvitan, sen gjorde jag en smörkräm som jag smaksatte med hallon

till de rosa och sen choklade blev smaksatta med nutella och kakao.. Himla mumsigt!


De små gick åt först, för de är verkligen mäktiga och söta! Så himla kul att lyckades med

dessa, då det blir perfekt till kalas och att ta med sig i en fin liten ask och i sommar

blir det extra fint om man gör dem i lite pastellfärger.. eller varför inte gult nu till påsk?
De är faktist liite för söta för min smak och jag är mer av en chokladmänniska men men

en eller två slinker ner och nu sitter jag här i sockerchock.. kanske mest känner så efter all

provsmakning och så... det blir inget kaffe för mig idag.. Nu ska jag kika på Glee sedan mysa!!


 


 



Ha en härlig Fredag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fi - 26 april 2013 21:29

  Detta blir en liten blanding med bilder av de senaste dagarna eftersom jag inte hunnit blogga,    Idag är det äntligen Fredag och vi har just grillat (PREMIÄRGRILLNING) då vi har besök av Älsklingens syster och hennes sambo för att fira sv...

Av Fi - 22 april 2013 20:11

Dirty mirror photo!! Idag är jag tydligen en sur hagga!      ◕‿◕ ddn ɥɔo ɹǝu              ...

Av Fi - 22 april 2013 19:04

Uppe tidigt idag och följde med svärmor in till läkaren och passade på att gå in på Apoteket för att hämta medicin och skrev och lade på ett snailmail..     Oh denna läkare skulle jag också vilja träffa!! Mr Pitt!! ◕‿◕   ...

Av Fi - 19 april 2013 13:22

Farewell to OpieJag bara älskar denna låt.. jag upptäckte den först när jag kikade på detta klipp för er som inte tittar på Sons Of Anrachy så dör Opie (Ryan hurst) efter många säsonger och 5 år tillsammans, och han var ledsen och skulle raka av ...

Av Fi - 16 april 2013 21:04

 Halva veckan har redan gått och tiden hos Mamma flög bara förbi, konstigt att vi faktist var där i hela 6 dagar, Imorse gick jag ju upp tidigt för att ringa soc och vi pratade i hela 35 minuter! Att hon verkligen tog sig tid för mig kändes jätte...

Ovido - Quiz & Flashcards