AbsolutMe

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Fi - 23 mars 2013 22:12


 

Sitter och lyssnar på Mirrors med Justin Timberlake, hm undrar om det är en relativt nya låt? I like it!

Vi har just fikat och druckit kaffe och suttit och pratat lite allihopa.. Väldigt trevligt.. Alltid lika roliga

diskussioner speciellt när man märker att svärfar sitter och filmar oss med sin mobil.. haha... iallafall jag

letade i skrubben efter tejp och då hittade jag några Smirnoff Ice! Väldigt uppskattat! Börjar bli lite rund

under fötterna och rosevinet låg på 13,5% så det känner man av, jag drack ingen snaps till sillen...tur det...

 

Jag gillar dessa bilder, från Ronja och Jennies möhippa då temat var Pimps and hoes, och jag gillade denna

klänning, hittade den på myrorna för 100 kr, den är från HM och sitter helt perfekt, den är  draperad

och formar sig bekvämt efter kroppen fast drar man ner den åker andra delar ut.. haha ni fattar... sen

hittade jag den rosa peruken och boan på den där Rock affären vid handelsbanken ner mot RIA, vet någon

vad den heter? Rock Center? Rock Stage? Iallafall.. väldigt mycket coola grejer där, lite som att gå inne

på BlueFox i Sthlm om den nu finns kvar.. iallafall.. jag hade velat köpt såna där spetshandledsvantar också

men de hade inga jag gillade, eller jo ett par men då satt det fast 1000 säkerhetsnålar och störde... jag får

göra som Ronja hålla utkik efter ett par billiga längre spetsvantar och klippa av och så till dom... till fest.

 


Vi ska låna ut denna dator ett tag för att den ska installeras om och då har jag tömt den på allting..och

sparat ner bilder, dokument och allt sånt jag vill ha kvar.. hittade lite gamla bilder från telefonen och

gjorde ett collage.. Älsklingen är intresserad av att köpa en MiniPc av personen som ska hjälpa oss och

då ska vi få med oss den hem för att testa på den och se vad vi tycker.. Kolla in mitt kluriga försök....

Han: Vi ska få låna hem minipc´n

Jag: Jaaa åhh det är ju jättebra...
Han: Hm Jaa? varför det då?
Jag: Ja perfekt till att blogga!
Han: Hallå, men nu var det JAG som ville ha en.
Jag: Men du vet att dom praktiskt taget skapade

minipc´n för att man ska kunna blogga enkelt..

Han: Tystad..... följt av en konstig min


Låt oss säga att han föll inte för det försöket.. men jag får säkert låna den ändå   
Ha en fortsatt härlig Lördagnatt allihopa!!!!

Av Fi - 23 mars 2013 16:21

Oh har nyss fått massage så nu känner jag mig som en ny människa, fick lite sovmorgon och

egentid denna Lördag också, så jag mös lite (i mitten av sängen som en klubbad säl) lite för

mycket för jag fick ont i ryggen sen, vi har ju två 90 bottnar med en hel madrass men ibland

får jag för mig att jag känner av delningen... aja.. nu mår jag tipp topp igen.. jag slapp hjälpa till

med helgstädning då Älsklingen gjort hela huset och sedan kom in med frukost till mig.. Sweet!
Bara sovrummet kvar då och det tänkte jag ta... damma lite.. vi har sällan rullgardinen uppe för

då ser man ingenting på t.ex datorn eller tv och solen speglas i stora spegeln och ja.. ni förstår.

Men nu när jag drog upp för att städa såg jag allt DAMM! urghh fast jag torkar flera gånger i

veckan med wipes så samlas det massor.. Vi har ju haft problem med torr luft härinne så Baby

rotade fram en liten vattenfontän som vi ska ha stående vid fönstret ovanför elementet och

får se om det hjälper, annars brukar vi ställa ett glas vatten där, men lite snyggare såhär!

Haha ser ut som om jag ligger och håller för näsan, men det gör jag inte..

jag suger ju på tummen fingret *Just kidding* ligger och snoozar lite... wonderful!

Idag försökte jag mig på att göra en Smokey Eye look fast med brunt..det blev sådär.. fast

jag använder mig av primer så tycker jag inte att färgerna fastnar eller "popps" så mycket

ändå, hm sen är det svårt det där med att blend/mix, blend/mix. Vad heter blend på engelska?
inte blanda... ni vet när man smetar ut, lägger ihop, drar över.. mixar samman.. ähh ni fattar...

Ibland går det lättare att prata engelska... allt flyter på så bra.. minns en grej från när jag var

liten, jag hade gjort någonting lite förbjudet... och skulle förklara mig... Ja ni kan ju inte blaima mig!
Haha! det liksom blev huvet på spiken.. menade ju förståss ni kan ju inte klandra mig.. dam da dam..


Nej nu ska jag gå och duka.. Det blir rosevin till maten idag! Hoppas alla har en underbar helg!   


    

                                                  
                                             

Ovido - Quiz & Flashcards