AbsolutMe

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Fi - 24 mars 2013 11:03

Vaknade första gången vid 06:40, zombievarning, upp på toa. Katten såg så söt och go ut,

han bara stod där med sina stora ögon och väntade... och väntade... när jag började

släpa mig tillbaka igen så sprang han till köket, och tittade om jag följde efter..han ville

alltså ha matimat. Gav honom lite blötmat och kröp ner bredvid Älsklingen igen o vad

mysigt det var å somna om.Vaknade till vid 09:00 igen och var ganska pigg fast jag bara

sovit 5 timmar då allt som allt, Det negativa är att mina ögon är totalt blodsprängda

men det positiva är ju att jag vaknar pigg..iallafall vi gick vi upp och åt en god frukost

allihopa.  Jag åt ett kokt ägg och två hårda mackor med ost och paprika..och blåbärste!

✩Sunny Sunday Sounds Sooo Sweet ✩

Snart ska jag träna och kanske ta en liten promenad ner till ån efter jag är uppvärmd..

det är så soligt idag och jag känner att jag behöver liten D-vitamin dos.. En chans att

pröva på en app jag laddat ner som heter RunKeeper, den loggar tiden och turen du

promenerar/springer/jobbar och den har även kalorimätare, tidtagarur och sen sparas

allt i appen så man kan jämföra resultat och hålla koll träningsschemat.. och man kan

logga in på datorn också och pilla lite mera där.. Den ska iallafall testas idag!

 

  
Bilden av skärmdumparna med statistik är lånad från Jezper.se Verkar toppen det här.

Jag fick ett sportarmband till min mobil av älsklingen för ett tag sen och det går ju inte

använda nu med tjock jacka och tröja osv.. men till våren blir den perfekt att ha runt biceps

eller handleden, och sen trådlösa headsetet till blir ju perfekt till promenaderna, det enda

negativa med denna app som jag läst nu innan är  att det inte går att lyssna på musik medans

den man använder den...det ska gå att lyssna på något sätt men inte via spotify, aja får kolla

det sen  när jag promenerar och pröva mig fram, för musik  är ett måste när man är ute...

 

Jag fick till en bild på statistiken på bloggen som jag bloggade om förut, hur den

skjöt i höjden när jag valde att länka den till min Facebook.. Jag har några mindre

besökare de dagar jag inte bloggar.. men det verkar som att jag har några trogna

besökare.. och det är ju alltid roligt..  Bilden blev sådär randig eftersom jag tog med

mobilen mot skärmen och då blir det nå störningar..  men bättre än ingenting iallafall.

 


Av Fi - 24 mars 2013 10:46

Hur fräna är inte dessa bilder då? Skulle vara kul att se en film i den här stilen, som
en kul grej, eller vad tycker ni? Rör inte mina prinssesor eller? det blev ju sånt jäkla liv vid
jul när de tog bort vissa karäktärer.. haha tänk, de äldre skulle sätta kaffet i halsen om
de fick se dessa på julafton.. Vad roligt.. jag minns att min läppiercing som jag ibland inte tog
ut skapade rejält med rabalder ibland när jag satt i kassan på ICA, en del kunder sa verkligen
åt mig att "ta ut det där skrotet" Huh! Vilka är dom att bestämma hur JAG ska se ut? Mhmm..

♛  ♛  ♛

Bilden nedan hittade jag på Helleetitch deviantart Jättefina bilder därinne. De andra hittade jag

på google och fann ingen direkt källa..synd tycker folk ska vattenstämpla sina speciella foton..

Om man kollar runt på Instagram, Flickr, FB, Tumblr osv är det ju tråkigt när folk tar åt sig äran och

tigger likes för någon annans bild som de jobbat extra med, bara sitter och kopierar hela dagarna..

jag försöker länka om det är något speciellt, eller om det kommer från någons blogg..Anyway...

 ♛ �� ♛ �� ♛

Jag kom att tänka på Iris, när vi förut pratade om det här med piercingar och att arbetsgivare ber

en att ta ut dom, Hon sa"Jag skulle ALDRIG ta bort något som är en sån stor del av mig" Right on!

Det kom inte på fråga liksom.. sen vet ju jag iofs som gått Hotell och restaurang att pgs hygien tar

man ut piercingar och mods ur andningsorganen.. men men sen är det ju olika från ställe till ställe!

 

Jo över till en annan sak...Åhh vad glad jag blev när jag hittade till denna photoeditor, Ipiccy  

jag använde alltid picnik förut,  Snyggt, enkelt, snabbt bra och ingen registrering men de

stängde ner för ett år sen,  men denna sida iPiccy är nästintill identisk med picnik, Håller på och

testar den för fullt nu.. Check it out if you want to! De bilderna längst ner med texten gjorde jag

på den sidan..hittade ett Disney script och tycker det passade.. Det jag oftast vill ha till mina foton:

Baseffekterna som kontrast, BW, ljus, skriva en snygg text ,enkla tunna ramar, stamps såsom 

hjärtan och stjärnor är mina favoriter. Bilden ovan är en version jag saknat, den ramen kallas drop.
Bokeh effekten är toppen också den med, den lägger stjärnor, cirklar eller diamanter över bilden

 

 

    

Mods! · Pics
Ovido - Quiz & Flashcards