AbsolutMe

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Disney goes punk... Thumbs up or flunk?

Av Fi - 24 mars 2013 10:46

Hur fräna är inte dessa bilder då? Skulle vara kul att se en film i den här stilen, som
en kul grej, eller vad tycker ni? Rör inte mina prinssesor eller? det blev ju sånt jäkla liv vid
jul när de tog bort vissa karäktärer.. haha tänk, de äldre skulle sätta kaffet i halsen om
de fick se dessa på julafton.. Vad roligt.. jag minns att min läppiercing som jag ibland inte tog
ut skapade rejält med rabalder ibland när jag satt i kassan på ICA, en del kunder sa verkligen
åt mig att "ta ut det där skrotet" Huh! Vilka är dom att bestämma hur JAG ska se ut? Mhmm..

♛  ♛  ♛

Bilden nedan hittade jag på Helleetitch deviantart Jättefina bilder därinne. De andra hittade jag

på google och fann ingen direkt källa..synd tycker folk ska vattenstämpla sina speciella foton..

Om man kollar runt på Instagram, Flickr, FB, Tumblr osv är det ju tråkigt när folk tar åt sig äran och

tigger likes för någon annans bild som de jobbat extra med, bara sitter och kopierar hela dagarna..

jag försöker länka om det är något speciellt, eller om det kommer från någons blogg..Anyway...

 ♛ �� ♛ �� ♛

Jag kom att tänka på Iris, när vi förut pratade om det här med piercingar och att arbetsgivare ber

en att ta ut dom, Hon sa"Jag skulle ALDRIG ta bort något som är en sån stor del av mig" Right on!

Det kom inte på fråga liksom.. sen vet ju jag iofs som gått Hotell och restaurang att pgs hygien tar

man ut piercingar och mods ur andningsorganen.. men men sen är det ju olika från ställe till ställe!

 

Jo över till en annan sak...Åhh vad glad jag blev när jag hittade till denna photoeditor, Ipiccy  

jag använde alltid picnik förut,  Snyggt, enkelt, snabbt bra och ingen registrering men de

stängde ner för ett år sen,  men denna sida iPiccy är nästintill identisk med picnik, Håller på och

testar den för fullt nu.. Check it out if you want to! De bilderna längst ner med texten gjorde jag

på den sidan..hittade ett Disney script och tycker det passade.. Det jag oftast vill ha till mina foton:

Baseffekterna som kontrast, BW, ljus, skriva en snygg text ,enkla tunna ramar, stamps såsom 

hjärtan och stjärnor är mina favoriter. Bilden ovan är en version jag saknat, den ramen kallas drop.
Bokeh effekten är toppen också den med, den lägger stjärnor, cirklar eller diamanter över bilden

 

 

    

Mods! · Pics
 
 
Iris

Iris

25 mars 2013 10:49

Vilka fräcka prinsessor :) Jag håller fortfarande fast vid mitt uttalande, det är så privat med utseende så ingen ska lägga sig i ;) Vad kul att du skriver så mycket nu, min egen blogg står och stampar lite. Kramar och hoppas du får en fin dag <3

http://mrsoctober.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fi - 26 april 2013 21:29

  Detta blir en liten blanding med bilder av de senaste dagarna eftersom jag inte hunnit blogga,    Idag är det äntligen Fredag och vi har just grillat (PREMIÄRGRILLNING) då vi har besök av Älsklingens syster och hennes sambo för att fira sv...

Av Fi - 22 april 2013 20:11

Dirty mirror photo!! Idag är jag tydligen en sur hagga!      ◕‿◕ ddn ɥɔo ɹǝu              ...

Av Fi - 22 april 2013 19:04

Uppe tidigt idag och följde med svärmor in till läkaren och passade på att gå in på Apoteket för att hämta medicin och skrev och lade på ett snailmail..     Oh denna läkare skulle jag också vilja träffa!! Mr Pitt!! ◕‿◕   ...

Av Fi - 19 april 2013 13:22

Farewell to OpieJag bara älskar denna låt.. jag upptäckte den först när jag kikade på detta klipp för er som inte tittar på Sons Of Anrachy så dör Opie (Ryan hurst) efter många säsonger och 5 år tillsammans, och han var ledsen och skulle raka av ...

Av Fi - 16 april 2013 21:04

 Halva veckan har redan gått och tiden hos Mamma flög bara förbi, konstigt att vi faktist var där i hela 6 dagar, Imorse gick jag ju upp tidigt för att ringa soc och vi pratade i hela 35 minuter! Att hon verkligen tog sig tid för mig kändes jätte...

Ovido - Quiz & Flashcards