AbsolutMe

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Gör egna PORMASKPLÅSTER. Billigt men superbra Tips

Av Fi - 12 mars 2013 17:31

Efter att ha kollat in den "Nya svarta masken" och läst att en del fått

värsta utslagen och att den river bort både hud och finnar och innehåller en

hel del starka kemikalier och är väldigt dyrt så sökte jag lite på hur man kunde

göra sin egen och hittade ett superenkelt tips och billigt. Shit! Plåster i affären

kostar ju typ 90 kr för några stycken och den svarta masken 150 kr för 5 st.

Det enda du behöver är GELANTINPULVER & MJÖLK, liten pensel.

  • Du blandar 1 msk Gelantinpulver och 1 msk mjölk i en mugg.
  • Micra blandningen i 10 sek. INTE MER!
  • Stryk på över området du har problem med.
  • Känn efter att blandningen inte är för varmt först!

OBS! Det luktar förfärligt!

  • Låt det stelna i ca 10 minuter, du känner när det börjar strama.
  • Skala försiktigt av det så pormaskarna följer med.

Tvätta ansiktet innan, gärna i ljummet vatten så porerna öppnar sig

och efteråt när du tvättar bort plåsterresterna använd kallt vatten så stänger

sig porerna igen. Jag testade detta nyss och det fungerade faktist! Plåstret blev

helt prickigt av svarta pormaskar och...... Vad säger man om Whiteheads på svenska?

Vita pormaskar? Vitmaskar? På engelska heter det ju Blackheads och Whiteheads. Aja..

Toppenbra iallafall! Gelantinet stenlar och håller ihop, och stelnar till ett plåster som är

enkelt att dra bort...sakta, sakta och tar verkligen med sig maskarna ur porerna,

var lite skeptisk till att det skulle fungera, men i alla de Youtubeklipp jag kollat på

lyckades det för dom. Att jag inte kom detta  på det själv!Åh behöver aldrig mer

klämma!! för ärligt så funkar inte de man köper varje gång heller. This is great!

 

Jag kände att jag ville dela med mig av detta till så många som möjligt! Förra veckan

gjorde jag lite andra DIY (Do It Yoursself) grejer... mitt eget lipscrub och de blev jättemjuka!
Annars brukar jag använda en separat borste på min eltandborste och massera bort döda

hudceller & flagor som ökar blodcirkulationen efter en varm dusch. Sen gjorde jag även egen

nagelbandsolja då mina nagelband alltid spricker och är söndertrasade. Efter några dagars

användande så började jag se resultat! =) Detta var ett superenkelt och för att inte tala om billigt.

      

 

När vi var i Sura och handlade snus på vägen hem så hittade jag rejäla Zip plastpåsar!

med  "dragkedja" på, de är ganska svåra att få tag på så jag köpte några stycken

Dom är toppenbra att förvara kort i, kvitton, pysselgrejer, småsaker eller liknande i och när

man reser så kan man ha dem i handbagaget. Dom var rätt dyra 15 stycken för 25 kr

och sen fanns det en större storlek 10 st 25 kr,  där man kan förvara ännu större grejer..

Jag använde hålslagaren och satte in en i min Alltiallopärm där jag ska förvara kvitton

och smålappar.. Väldigt smart av mig tycker jag.. Sen fick jag tag på 2 pack märkpennor

för endast 9 kr. Jag är en pennsamlare, älskar att teckna och skriva i alla dess färger.....

  

    

Have A Noisy Day!

 
 
Ingen bild

Carina

12 mars 2013 18:52

Fattar inte riktigt när du har på plåsterna...uppepå gelen eller??? Hahaha Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fi - 26 april 2013 21:29

  Detta blir en liten blanding med bilder av de senaste dagarna eftersom jag inte hunnit blogga,    Idag är det äntligen Fredag och vi har just grillat (PREMIÄRGRILLNING) då vi har besök av Älsklingens syster och hennes sambo för att fira sv...

Av Fi - 22 april 2013 20:11

Dirty mirror photo!! Idag är jag tydligen en sur hagga!      ◕‿◕ ddn ɥɔo ɹǝu              ...

Av Fi - 22 april 2013 19:04

Uppe tidigt idag och följde med svärmor in till läkaren och passade på att gå in på Apoteket för att hämta medicin och skrev och lade på ett snailmail..     Oh denna läkare skulle jag också vilja träffa!! Mr Pitt!! ◕‿◕   ...

Av Fi - 19 april 2013 13:22

Farewell to OpieJag bara älskar denna låt.. jag upptäckte den först när jag kikade på detta klipp för er som inte tittar på Sons Of Anrachy så dör Opie (Ryan hurst) efter många säsonger och 5 år tillsammans, och han var ledsen och skulle raka av ...

Av Fi - 16 april 2013 21:04

 Halva veckan har redan gått och tiden hos Mamma flög bara förbi, konstigt att vi faktist var där i hela 6 dagar, Imorse gick jag ju upp tidigt för att ringa soc och vi pratade i hela 35 minuter! Att hon verkligen tog sig tid för mig kändes jätte...

Ovido - Quiz & Flashcards